Moet op de leeslijst

Ik vind het best moeilijk om door het begin heen te komen. De actie is niet super hoog en alles voelt zo volgzaam. Ik hoop dat dit snel omdraait.

Halverwege het boek zit ik er super in! Ik blijf lezen en alle bladzijdes vliegen weg onder mijn vingers. Het is boeiend al mis ik soms zeker meer details! Ik ben benieuwd naar meer verhalen dan alleen die van Layla! Hoe ervaren haar nieuwe vrienden het of haar ouders? Hoe zag het leven eruit van de andere bewoners voor het kamp? Ik wil graag meer weten over hun achtergrond en wat er allemaal gebeurde voor ze het kamp in gingen. Waarom kwam het zo ver?

Conclusie

Dit boek is zeker een boek met statement. Als er iets is wat belangrijk is in deze wereld is het gelijkheid ongeacht leeftijd, cultuur of afkomst. Je moet elkaar respecteren en helaas is dat in de wereld van vandaag steeds minder. Het laat mijn hart bloeden als ik dat zelf zie of zelfs ervaar. Je moet genieten van het leven, maar als ik kijk naar hoe currupt de wereld is, wil ik eigenlijk al geen kinderen meer.....

Het boek gaat diep in op belangrijke onderwerpen. Gelijkheid, vrijheid van meningsuiting en vooral broederschap.

Door de toch mooi tocht in het boek geef ik het boek 4 sterren, al kon ik je het einde ook wel vertellen. Het is een belangrijk onderwerp wat zeker aan de orde moet komen en in het onderwijs verplicht moet zijn! De mooie gedichten maken het boek tot een groter geheel!

Meer recensies van Nakita Veltman