Indrukwekkend

nicolet1968 18 april 2020
Veel mensen zullen zich de verdwijning herinneren in 2017 van Anne Faber. Ze verdwijnt spoorloos tijdens een fietstochtje in de bossen bij Soest. In de weken na haar verdwijning zetten familie en vrienden in samenwerking met de politie een grootscheepse zoekactie op touw. Hans Faber, Anne's oom, treedt in deze tijd maar ook in de daaropvolgende jaren op als woordvoerder van de familie.
In dit boek behandelt hij achtereenvolgens de zoektocht, het afscheid van Anne en de juridische nasleep, aangevuld met een nawoord van de vader van Anne.
De herinneringen van familie en vrienden zijn de leidraad voor dit boek.
Een indrukwekkend boek over de emotionele rollercoaster waarin iedereen die deelnam aan de zoektocht terechtkwam en over de gevolgen voor een ieder na de vondst van haar lichaam en de rechtsgang daarna.
Naast het verdriet dat als een rode draad door het boek loopt, brengt de zoektocht ook veel saamhorigheid en verbinding. Zaken die zo blijkt uit het boek ook voor Anne belangrijk waren.
De eerste twee delen van het boek over de zoektocht, de vondst van het lichaam en het daaropvolgende afscheid hebben op mij veel indruk gemaakt. In het derde deel en het nawoord van de vader van Anne ligt de nadruk meer op de juridische kant en op de vermeende fouten bij de eerdere veroordeling van de dader. Voor mij iets te langdradig , maar desondanks tenenkrommend om te lezen hoeveel onbegrijpelijke beslissingen er in deze zaak zijn geweest.

Meer recensies van nicolet1968