Heerlijke historische roman, prachtig voorgelezen

nicolet1968 07 november 2023
Een fantastisch boek op een zeer prettige manier voorgelezen. Het boek speelt zich af in België, Nederland en Duitsland tijdens WOI en in de periode tussen WOI en WOII. Een tijd waarin vrouwen geen dierenarts mochten worden, een tijd waarin Maria vreemd werd gevonden (tegenwoordig zou ze de diagnose Asperger krijgen) en een tijd waarin Joden niet werden geaccepteerd. Een heel interessant boek voor wie van historisch romans houdt. De personages worden allemaal erg goed uitgewerkt en ik ging echt met ze meeleven, terwijl ook de omgeving zo beeldend wordt beschreven dat je het geheel voor je ziet. De in het boek als enigszins vreemd omschreven Maria zou tegenwoordig gediagnosticeerd worden met het Syndroom van Asperger. Ook dit wordt door de schrijfster erg goed weergegeven en maakt het boek voor mij nog meer bijzonder.

Meer recensies van nicolet1968