Indrukwekkend maar toch mis ik wat

nicolet1968 14 maart 2020
De verdwijning van een peuter van 3 jaar, het enige wat wordt teruggevonden is haar schoentje met een voetje erin. Natuurlijk maakt dit indruk op de omgeving, zeker als zoals in dit geval daar iemand 103 dagen onterecht voor is gearresteerd.
Dit overkwam Marjan Gorissen in 1996. Haar tante Trudy, de uiteindelijke dader, legt zodanig belastende verklaringen af dat Marjan zwanger van haar eerste kindje wordt vastgezet in de PI in Maastricht.
Over deze zeer traumatische gebeurtenis schreef Marjan dit boek.
Het boek biedt steeds dezelfde opbouw in de hoofdstukken, een stukje cursief gedrukte tekst met de berichtgeving in de media destijds, het verwerken van het trauma bij de psychiater jaren later en de herinneringen van Marjan aan de gebeurtenissen destijds.
Natuurlijk maakt het verhaal indruk en voel je de spanning en het onrecht, maar toch kon het boek mij niet helemaal grijpen. Wat mij betreft had het verhaal wat beknopter mogen zijn, met wat minder langdradige beschrijvingen over randzaken. Dit had juist het onrecht en de trauma's die dit heeft veroorzaakt meer uit doen komen.

Meer recensies van nicolet1968