Kinderen krijgen is niet voor iedereen weggelegd, en soms betekent het een lange weg om je doel te bereiken. Als het dan eindelijk zover is hoopt iedereen op de roze wolk die zo mooi wordt omschreven in de boekjes. Helaas is ook deze roze wolk niet voor iedereen vanzelfsprekend. Sander Verheijen geeft in 'ik kan er net niet bij" een inkijkje in hoe het leven van hem en zijn vrouw Jip verloopt vanaf het moment dat ze besluiten klaar te zijn voor een kind in hun leven. Zwanger worden gaat niet vanzelf maar als ze uiteindelijk zwanger blijken te zijn van een tweeling is de vreugde groot. Na de geboorte blijkt Willem een zorgenkindje met een hersenaandoening en epilepsie. Door de zorgen om Willem duurt het vrij lang voor ze in de gaten krijgen dat ook de ontwikkeling van Maurits niet volgens de boekjes verloopt. Hij krijgt uiteindelijk de diagnose autisme. Twee zorgenkindjes in één gezin, dan moet je als ouders stevig in je schoenen staan om de strijd met elkaar en vooral met de buitenwereld dag in dag uit aan te gaan. Gelukkig zijn Sander en Jip een sterke twee-eenheid die alles op alles zetten om hun kinderen zich te laten ontwikkelen op hun manier en in hun tempo.
De dagboekvorm waarin dit boek geschreven is en de korte hoofdstukken maken het een heel toegankelijk boek dat makkelijk leest. De schrijver weet heel goed duidelijk te maken hoe groot de impact is van twee kinderen met beperkingen. Herkenbaar voor andere ouders met een zorgenkindje, en hopelijk een eyeopener voor de veroordelende buitenwereld.

Reacties op: Geen roze wolk

Ik kan er nét niet bij - Sander Verheijen
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 10,00 Bestel het e-book € 3,99