Geniet!

nicolevschaik 11 augustus 2020
Bijna 20 jaar geleden had ik niet kunnen bedenken dat het 11 jarige meisje die toen voor het eerst bij de scouting kwam kijken, dit boek zou schrijven. Inmiddels heb ik in ongehoorde snelheid het boek gelezen. Heb ik de verhalen herkent die Pip soms kort vertelde tijdens het uurtje sporten op maandagavond. Heb ik gelachen over de gebruikte woorden die ervoor zorgden dat ik een prima beeld had, van hoe de belevenissen eruit hebben gezien. Las ik tussen de regels door de verwijzingen naar de door ons destijds geliefde scouting.
Ik herken de feministe die Pip in zich heeft. Het (kunnen en willen) schoppen tegen de regels. Ik herken het niet openbaar kunnen praten over seks. Ik zou dat best willen, maar merk dat ook ik me laat tegenhouden door de mogelijke mening van de ander. Haar boek is een grote en tevens mooie stap in meer openheid of liever totale openheid over het leven als vrouw in de huidige maatschappij! Zelfs als 37 jaar oude. getrouwde, tevens kind-hebbende vrouw is genieten van seks een van de belangrijkste dingen in het leven! En omdat ik er zoveel van geniet... en Pip ook, mag dat zeker gedeeld worden! Geniet van dit boek, geniet van je leven! GENIET!