Dit werk hoort bij iedereen in de boekenkast te staan

De wereld kwam piepend en knarsend tot stilstand, en toch gebeurde er heel veel tegelijk. Daan Heerma van Voss verzamelde verhalen van over de hele wereld terwijl het gebeurde: geschiedschrijving on-the-go. Was hij niet te vroeg? Had hij niet af moeten wachten tot hij wist waar het grote verhaal heen gaat? Nee. Hij deed dit precies op het juiste moment: midden in de emoties, die per persoon zo enorm verschillen, maar met 1 vraag als gemeenschappelijke noemer: en nu?

Een prachtig werk vol live momenten, reacties en uitspraken: Persconferenties, afhaalmenu’s, verlies op allerlei vlakken, nieuwe waarderingen, erehagen voor uitvaarten, een nieuwe betekenis van de LAT relatie en uiteindelijk kennen we allemaal iemand die (iemand kent die). Terwijl de grenzen dicht zijn, opent hij ze met verhalen van ooggetuigen en met nieuwsberichten vanuit de hele wereld.
Er zal nog veel geschreven worden over corona, maar dit boek hoort bij iedereen in de boekenkast te staan. Want met dit boek leggen we het straks uit aan de generatie die het niet (bewust) meemaakte. Koop het bij je plaatselijke boekhandel: de opbrengst gaat daar naar toe.

Meer recensies van Paula’s Boecketlist