0000352648_Coronakronieken_2_710_130_0_0

Coronakronieken

Rank 6605 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 15 Favoriet 0 Recensies 0
Non-fictie Newsroom 1   Topics 0

DE OPBRENGST VAN DIT BOEK GAAT NAAR DE (LOKALE) BOEKHANDEL

‘Coronakronieken’ van Daan Heerma van Voss is een boek om vat te krijgen op de tumultueuze of soms juist stille begintijd van de coronacrisis, een boek waarmee je aan latere generaties kunt uitleggen: zo ging dat, zo breekbaar bleek onze vertrouwde leefwereld te zijn. Zo klonk onze verwarring, en zo onze hoop. ‘Coronakronieken’ is een ongebruikelijke vermenging van genres (reportage, essay, pamflet) die je misschien het beste kunt samenvatten als geschiedschrijving on the go.

Wat overkomt ons? Velen stelden zich die vraag toen de coronacrisis zich ontvouwde. Gefascineerd door dagboeken uit eerdere crisistijden ging Daan Heerma van Voss op zoek naar wat we die eerste 7 weken van deze crisis (van 12 maart tot 3 mei) ervoeren. Hij vond grote en kleine verhalen, beleefd in het oog van de storm of in de luwte van het balkon, van overal ter wereld. Heerma van Voss tekende ze op en vulde ze aan met eigen bevindingen en ging op zoek naar het antwoord op de vraag: Wat gebeurt er met ons, als de wereld die we kennen stil komt te staan?

Atlas Contact
28 mei 2020