Is dit het einde ??

Peggy 29 maart 2017
De stad van spiegels, deel 3 van de trilogie een deel dat lang op zich liet wachten (ruim 4jaar).
Ook dit deel begint met een beknopte samenvatting van wat vooraf ging, fijn als opfrissen al je vorige delen reeds las, toch niet voldoende om hiermee in het verhaal te stappen. De stad van spiegels neemt een grote sprong in de tijd het gewone leven waarvoor zo gevochten werd lijkt weer zijn vorm te hebben aangenomen. Van viralen is al lang geen melding meer gemaakt. De wereld lijkt een nieuwe start genomen te hebben, maar is dit echt zo? Of is dit slechts de voorbode van het grotere kwaad, moet het echte einde van de wereld nog komen ?
In dit deel leer je Fanning, de Nul ook beter kennen. De oorzaak van alle kwaad. Dit deel is zo goed geschreven een subliem stuk in het boek.
Cronin neemt je mee, slorpt je op. Hij is een top verteller. Less is more is niet aan Cronin besteed, je wordt overladen met details. Het verhaal van de totale trilogie had best in heel wat pagina's minder kunnen verteld worden. Meestal als je dit hoort over een boek betekent dit het niks goeds een boek met veel details is vaal saai en langdradig. Maar Cronin kent de kunst van het vertellen, hij komt er volledig mee weg, hij vertelt en vertelt en sleept je me in de wereld van het verhaal.
De stad van spiegels het einde van de trilogie, een mooie reeks een goed einde en toch .....mogelijkheden voor een vervolg ......

Meer recensies van Peggy