Plaagboekje

De laatste tijd lees ik oude boeken, en ben dus even afgekickt (wat een raar woord), van het nieuwe boeken kopen.
Jammer voor de boekhandel, maar ja.

Poot is een bundeling van columns van Midas Dekkers. Dekkers is een genie in het eenvoudig schrijven van kleine stukjes, met kwinkslagen en verrassende weetjes, of plagerige onzin.
Vooral het laatste zie je terug in Poot. Dekkers steekt niet onder stoelen of banken dat hij niet echt gesteld is op honden. De hondenbaasjes benadert hij voorzichtig en met groot wantrouwen. Soms is het plagerige pesten op het kinderachtige af. Maar over het algemeen kan ik zijn humor wel waarderen. Zelfs als hondenbaasje.
Als je zelf, net als Midas Dekkers ook twijfels bij het hondenwezen hebt, dan kun je zeker genieten van zijn grappen en geplaag.

Meer recensies van Peter Vanderfeesten