Interessant onderwerp, uitwerking matig.

Pioen 21 augustus 2019
Dit boek vertelt het verhaal van de familie Dressels. Een familie die al generaties lang eigenaar is van een hotel en daar met veel passie en liefde voor leeft.
Na de oorlog komt het hotel te liggen in het sperrgebied, vlakbij de muur die Duitsland in tweeën splitst. Het leven aan de rand van de DDR is zwaar en de gezinnen worden fors beknot in hun mogelijkheden. Uiteindelijk worden ze uit het weggehaald en het hotel verdwijnt.
Het boek begint met de vondst van de kelder van het hotel in een bos door Milla. Een vrouw die zich vastbijt in haar vondst en er alles over wil weten.
Wat deze zoektocht haar brengt en hoe het de familie Dressels vergaan is lees je in dit boek.
Helaas is de opbouw wat gezocht en loopt het verhaal niet altijd logisch. De omslag van het boek is mooi, het is een gebonden uitgave.
Het boek heeft mijn verwachtingen niet waargemaakt, hoewel het onderwerp me zeker boeide.

Meer recensies van Pioen