Leer je kind met hooggevoeligheid omgaan.

Pioen 21 januari 2020
Wat een fijn geschreven, duidelijk boek voor kinderen vanaf een jaar of 7.
Dit boek helpt kinderen , en hun ouders, op een speelse en aansprekende manier om te gaan met hun hooggevoeligheid en te ontdekken wie ze zijn.
Als hooggevoelig kind, had ik deze handvatten zeker graag gehad vroeger. Mijn hooggevoeligheid werd pas jaren later helder voor me, ik had al grote kinderen. Altijd reageerde ik op van alles met hoofdpijn, allergie, ziek worden. Ik had een redelijk nuchtere opvoeding gehad en legde nooit eerder de link met hooggevoeligheid. Zeker niet in de tijd toen dit fenomeen nog onbekend was.
De schrijfster legt heel goed uit aan kinderen hoe de antennes in je lijf werken en wat er kan gebeuren als je langere antennes hebt dan anderen.
Maar ook, hoe je weer terug kunt komen bij jezelf en kun ontspannen, relaxen en met goede gedachten over jezelf verder kunt.
Wat een heerlijk boek!
De afwisseling met verhaaltjes, plaatjes, voorlees- en luisteroefeningen is heel prettig.
Het boekje ligt lekker in de hand en is licht.

Meer recensies van Pioen