Schrijfster in de knoop?

Pioen 28 juni 2020
Oorverdovende stilte
Auteur Miriam de Vries.

Het boek gaat over de 16 jarige Skye. Ze heeft de diagnose schizofrenie.
Het boek leest vlot, groot lettertype, forse bladzijden en korte hoofdstukken. Haar manier van omgaan met haar ‘ziekte’ is interessant om te lezen. Ze heeft eigenlijk haar hele leven al 1 stem bij zich, die haar helpt en corrigeert.
Zo zover een prettig boek.
Halverwege het boek komt er een wending in het verhaal, waardoor de lezer niet goed met kan onderscheiden of Skye dit alleen maar zo beleeft door haar ziekte of dat er meer aan de hand is. Het verhaal wordt steeds fantastischer en nu beschreven vanuit haar gezichtspunt en vanuit haar vriend.
Op het laatst kon ik er geen touw meer aan vastknopen, ik vond de spanning ook niet erg realistisch, maar had me er iets bij voor kunnen stellen als het alleen in het hoofd van Skye gespeeld had.
Er zitten nogal wat taalfouten in dit boek, helaas.
De epiloog geeft me ook niet veel zinnige informatie.
Ik heb een kijkje genomen op de website van de schrijfster en ook daar tref ik taalfouten aan.
De schrijfster heeft een account op wattpad en daar lees ik dit: Mijn verhalen zijn vaak realistisch. Niet altijd, maar mijn latere werken vaak wel. Ik wil graag mensen bewust maken van dingen die soms taboe zijn of gewoon niet bekend. Ook zijn ze vaak persoonlijk, zodat ik los kan laten wat vast zat.

Dat gevoel laat het boek ook sterk bij mij achter.

Al met al kom ik niet verder dan 2 sterren voor dit boek.
Pioen juni 2020

Meer recensies van Pioen