Belofte maakt schuld

Rachel van der Lee 28 maart 2020 Auteur
Drie vrouwen, en een van hen leeft een leugen. Maar wie?
Is het Lisa? Achtervolgd door haar tragische verleden, wil ze niets anders dan een rustig leven met haar dochter Ava.
Is het Ava? Zij wordt een held als ze een jongetje redt, maar ze zit helemaal niet op al die aandacht te wachten.
Of is het Marilyn? Die heeft een perfect leven: man, goeie baan, mooi huis. Zo lijkt het tenminste.
Eén moment zal de levens van de vrouwen voorgoed veranderen. Hun geheimen kunnen hun ondergang betekenen. Redden ze zich hieruit?

Een twijfelgevalletje. Het hele verhaal is in de ik vorm geschreven. Wel wordt duidelijk aan het begin van elk hoofdstuk over wie het gaat. Het is een verwarrend geheel maar mogelijk was dat de bedoeling van deze schrijfster. Je wordt steeds op het verkeerde been gezet maar al vrij snel lijkt het alsof je weet wat er in dat verleden gebeurd is. Want daar draait alles om in dit verhaal.
Maar niets is wat het lijkt en het uiteindelijke einde is dan toch wel een verrassing.
Toch leest een verhaal als dit heel lastig in de ik vorm. Toch blijft de nieuwsgierigheid hoe de vork in de steel zit en daarom wil je het toch wel snel uitlezen.

Meer recensies van Rachel van der Lee