Duivelswerk

Rachel van der Lee 13 oktober 2021 Auteur
Op het strand van een Schots eiland is de duivel gezien. Vage videobeelden van een wezen dat half mens, half beest lijkt te zijn, houden de media in hun greep. Journalist Joe Oakes gaat op onderzoek uit, in de hoop de zogenaamde 'duivel van Varkenseiland' te ontmaskeren. Zoiets is hem al eens eerder gelukt met de voormalige gebedsgenezer Malachi Dove, wiens volgelingen nu op hetzelfde eiland wonen. Ondanks hevig protest van de doodsbange eilandbewoners waagt Joe zich toch op een met schrikdraad, giftige chemicaliƫn en varkenskoppen afgezet deel van het eiland. En dan krijgt het woord angst een totaal nieuwe betekenis voor hem... '

Het verhaal wordt beleefd vanuit twee personages en is geschreven in de ik vorm. Een verhaal waar niets is wat het lijkt. Het sleept zich langzaam voort en het bijzondere vind ik dat deze schrijfster, ondanks dat het verhaal wat traag gaat, je bij de les houdt.
Het einde zag ik dan ook totaal niet aankomen en was een complete verrassing! Heel erg graag gelezen!

Meer recensies van Rachel van der Lee