Jules

Rachel van der Lee 16 april 2024 Auteur
De vijftienjarige Julia (‘Jules’ voor haar beste vriend) is een vat vol onzekerheden. Door vriendschappen die op scherp komen te staan, een succesvolle tvpresentator als moeder en een onbeantwoorde liefde, worstelt ze dagelijks met een negatief zelfbeeld. Wanhopig zoekt ze een uitweg uit de situatie en lijkt dan de sleutel te hebben gevonden: dagelijkse, in eerste instantie troostende eetbuien, om alles er daarna weer uit te gooien. Het geeft haar controle, en dat is precies wat Julia nodig heeft. Maar terwijl haar vriendinnen en klasgenoten uitstekend lijken te weten wat hun plek in de wereld is, glijdt Julia steeds verder weg in haar eigen misère.

Waargebeurde verhalen krijgen van mij persoonlijk altijd vijf sterren. Waarom? Omdat ik als geen ander weet hoe moeilijk het is om een boek te schrijven, maar ook om over jezelf te schrijven, over wat je hebt meegemaakt. Over wat je bezighoudt maar in dit boek gaat het over een jong meisje met een beroemde moeder, die met zichzelf in de knoop raakt en een eetstoornis ontwikkelt. In duidelijke taal laat zij de lezer ervaren hoe het is en wat er in haar hoofd gebeurt, gedurende een lange periode in haar leven. Het boek is in de eerste persoon geschreven. Hierdoor loop je met de hoofdpersoon mee door haar hele ontwikkeling naar volwassenheid. Heel graag gelezen!

Meer recensies van Rachel van der Lee