Leest niet prettig

Ramonaleest 11 juni 2020
De personages in dit boek worden alleen bij naam genoemd, ze worden niet heel duidelijk beschreven waardoor ze ietswat vaag blijven in mijn beleving.
Het is geen spannend verhaal, maar het laat zich toch makkelijk lezen.

De tekeningen in dit boek zijn door Floris zelf gemaakt. En doordat het verhaal vanuit zijn kinderlijke optiek verteld wordt zijn de tekeningen een leuke bijkomstigheid.

Ik had het idee dat ik teveel informatie te verwerken kreeg. Je wordt bijvoorbeeld gebombardeerd met straatnamen in de eerste hoofdstukken. Gelukkig is dit naarmate het verhaal vordert niet meer. Achterin het boek is een woordenlijst te vinden. Dit is vooral handig wanneer er gesproken wordt over verschillende leger onderdelen.

De verwachtingen die ik voor dit boek had waren hoog, door het enthousiasme van bookstagrammers die ik al voorbij had zien komen. Helaas kan ik me niet in dit enthousiasme vinden. Ik vind het geen slecht boek, maar ben ook niet flabbergasted erdoor.

Meer recensies van Ramonaleest