Leuk boek!

Ramonaleest 24 maart 2020
Ik heb dit boek verschillende keren samen met mijn dochter gelezen. Zij legde de link met verdrietig zijn naar overleden familieleden. Ze gaf aan ook al zijn deze mensen er niet meer en missen we ze, we moeten wel door gaan. Eten, slapen, naar school en plezier maken.
Ik moet toegeven dat ik dit vanuit haar een fijne terugkoppeling vond. Wij praten er dan ook wel vrij uit over. Over mensen die weg gaan. Al is het verhuizen of overlijden. Maar voor kinderen die hier niet zo openlijk over kunnen praten is dit wel een boek met handvatten.

Er wordt gewezen naar de Wijze Uil. Die weet wel raad. En dit klopt ook. Ik zie dit dan voor me als een persoon die het kind vertrouwd en daardoor met diegene gaat praten. Mijn dochter gaf aan zelf ook een Wijze Uil te hebben.

De prenten in dit boek zijn ook mooi. Iedere pagina heeft een stukje tekst. Door de korte zinnen die gebruikt worden kunnen kinderen die net beginnen te lezen dit boek ook lezen, soms met een beetje hulp. Maar samen lezen met je kleintje is toch ook veel leuker. Ik kan dit boek echt aanraden!

Meer recensies van Ramonaleest