Spannend!

Ramonaleest 03 november 2019
Er zijn hoofdstukken cursief gedrukt die het verhaal vertellen vanuit Sofie. Deze stukken bevatten een tijdlijn weergegeven met datum en tijd. De andere hoofdstukken zijn geschreven vanuit de rechercheurs.

Ik vond het vanaf pagina 1 een heel sterk verhaal. Je wordt er meteen in getrokken. Ik vind Inge en Liesbeth goed uitgewerkt. Je gaat echt met deze dames mee leven. Ik vind de gave van Inge zeer interessant. Ben benieuwd of in het volgende boek van Simone hier ook wat mee gedaan word.

De thema’s die in dit verhaal voorbij komen zijn erg actueel. Je hoeft de krant maar open te slaan en je leest over loverboys en mensenhandel. Ik vind het een grote pluim naar Simone waard dat ze deze thema’s voorbij laat komen in haar verhalen. Ik was zelf enorm gefascineerd naar het fenomeen voodoo-vrouw. Wat kunnen meisjes van deze leeftijd beïnvloed worden zeg.

Het verhaal heeft verrassingspunten waardoor je steeds verder wilt lezen, dit bevordert de spanning. Doordat de verhaallijn heel erg van deze tijd is, wilde ik ook blijven doorlezen. Het verhaal eindigt met een spannende ontknoping.

Zoals Simone vandaag bij Koukleums event aangaf. Iedere moeder van een dochter moet dit boek lezen. En hier ben ik het helemaal mee eens!

Meer recensies van Ramonaleest