Reykjavik

Ramonaleest 27 maart 2024
In dit verhaal lezen we hoe journalist Valur op zoek gaat naar de waarheid rondom de verdwijning van een meisje. Dit is inmiddels al 30 jaar geleden. Maar Valur is er van overtuigd dat er iets gebeurd is met die meid en hij wil graag het onderste uit de kan halen om deze zaak op te lossen.

Hij begint te graven in oude berichten en gaat op bezoek bij verdachte van die tijd. Hij houdt zijn eigen notitieboek bij en maakt hierin zijn aantekingen. Op een dag krijgt hij een ongeluk en gaat zijn zus Sunna verder met waar haar broer gebleven is. Vind zij de antwoorden?

Valur komt over als een journalist die niet over liflafjes schrijft. Hij is al een tijd bezig met dit artikel en pakt elke strohalm aan om verder onderzoek te mogen doen. Hij is erg gefocust en weet ergens van geen ophouden.
Sunna heeft een beetje dezelfde mentaliteit als haar broer. Wanneer zij door middel van zijn aantekening op onderzoek uit gaat bijt ze zich in deze zaak vast. Want waarom is dat met Valur gebeurd? Wat was de reden?

Een thriller die zich heel makkelijk laat lezen. Met sommige namen had ik wat moeite, maar als je eenmaal in het verhaal zit gaat het lezen vanzelf.
De schrijfstijl van dit schrijversduo ervaar ik als prettig en ik ga ze zeker in de gaten houden.

Meer recensies van Ramonaleest