Mooi voelboekje en mijn eerste leesboekjes

rbbrleest 26 september 2020
Wie kent er niet de superlieve knuffels van Happy Horse? De zachte konijnen of beren in zowel kleur als materiaal hebben nu ook een voelboek en vier eerste leesboekjes.

Het voelboek met aaibaar omslag heeft stevige kartonbladen en afgeronde hoeken. Op iedere twee bladen staat een knuffeldier met daarbij een uitsnede in hartvorm gevuld met de stof lijkend op het afgebeelde dier.

Bij ieder dier staat een zin uit het rijmend liedje ‘een knuffeltje’ van Nannie Kuiper waardoor het niet alleen een voorleesboekje is, maar ook een aanwijzen wordt van je neus of je wang en waarop een echte knuffel zal volgen.

De cadeaudoos bevat vier handzame blokboekjes van een mooie en eenzelfde zware kwaliteit. Hierin zijn meer dieren afgebeeld dan in het groter formaat voelboek. In deze boekjes zijn de onderwerpen kleuren, tellen, boerderijdieren en dierengeluiden. Alle afbeeldingen hebben een grotendeels effen achtergrond waardoor de dieren of cijfers goed uitkomen en de kleuren goed kunnen worden gezien.

Zeer mooie boekcadeaus voor de kleinste lezers met een hoog aaibaar gehalte en passend bij de leeftijd. De doordachte vormgeving komt in het bijzonder tot uiting als de vier boekjes uit de doos worden omgedraaid en er nog een toepassing wordt ontdekt. Met de eerste leesboekjes kan een dreumes een puzzel van vier stukjes met mooie knuffels leggen.
Met (voor)lezen kun je nooit vroeg genoeg beginnen en met deze Happy Horse artikelen van kwaliteit is de warme start van lezen gegarandeerd.

Meer recensies van rbbrleest