Nieuw avontuur in mooi beeldverhaal

rbbrleest 14 september 2021
In deel 5 staan Lisa en vriend Max bij de inwoners van Rozenheuvel bekend als het Rode Masker en de Bij. Ze blijven behulpzaam voor degenen die dit nodig hebben ondanks dat Wolfgang en de wolven na deel 4 gevangen zitten.

Intussen horen de vrienden Robert en Nick ook tot het superheldenteam. Ze moeten echter nog wel wat superkrachten leren en dat wil niet erg vlotten tot ergernis van beiden. Ze trainen in het oude stationsgebouw en kijken de populaire serie Robot en Zilver totdat er ineens kinderen verdwijnen. Een nieuw avontuur gaat van start.

Het team gaat ondanks de schoolsluiting en het advies thuis te blijven als het donker is alleen de straat op en gaan op onderzoek uit. De helft vliegend, de andere helft op de grond en belanden door een verdacht persoon tot twee keer toe in de vijver. Maar is dat de persoon die achter de verdwijningen zit? Of toch iemand anders? Een vraag die waarschijnlijk in deel 6 wordt beantwoord.

Dit deel gaat over samenwerken en vertrouwen naast het speuren en oplossen van problemen. We maken kennis met een bijzondere nieuwe techniek en het supergeheime Handboek voor Superhelden komt weer tevoorschijn. De herkenbare illustraties uit de vorige delen komen terug en de spanning wordt opgebouwd met een cliffhanger naar het volgende deel. Fantasie, een beetje magie en spanning maken dit expressieve mooie beeldverhaal met duidelijke tekstblokken tot een favoriet van vele jonge lezers.

Er is ook een website: www.handboekvoorsuperhelden.nl of .be

Meer recensies van rbbrleest