De lange weg

Rebecca 04 september 2018
Het tweede deel na dat ik de paardenjongen heb gelezen begonnen in de lange weg naar huis. Een goed boek en sluit mooi aan op het eerste deel. Wel prettig dat het begin aansluit bij het eerste boek zodat je er goed in kunt komen. Het verhaal is bijzonder omdat het gaat over autisme en word verteld via de vader die veel meemaakt. Normaal word het geschreven door de autist zelf waardoor dit verhaal heel anders is, ook omdat hij reizen maakt voor zijn zoon. Ik heb veel respect ervoor dat je je zo open opsteld en dat je er alles aan doet om je zoon te helpen. Zo zie je maar dat er ook goede mensen zijn. Het is een vader die veel over heeft voor zijn zoon en hem op elk vlak goed wil begeleiden dat ook zoals in het boek te lezen is heel pittig kan zijn.

Het is ook wel een pittig boek en voor veel autisten en ouders/ verzorgers van kan het best confronterend overkomen. Voor elke dierenliefhebber zul je als ze het over de paarden hebben dingen herkennen. Ook als je niets met dieren of autisme hebt is het goed om te lezen, zo leer je veel over autisme en over de levenswijze van een vader. Een mooie reis ook door verschillende delen om healing te zoeken voor Rowan.

Ik vind het mooi om de plaatjes te zien in het boek zodat je inzicht krijgt in wie Rowan en vooral betsy is.

Hij neemt je letterlijk mee in de reis die hij maakt.

Meer recensies van Rebecca