Mooi idee, de beschrijving vanuit de personages had sterker gekund

Recycle Tas 21 november 2020
Het boek gaat over een ontgroening van een aantal studenten. Het verhaal wordt door 2 personen vanuit de ik-vorm verteld. Per hoofdstuk is er 1 van de 2 personages aan het woord en neemt je mee in hun verhaal en gedachten. De opbouw van het verhaal is in begin complex. Er worden veel personages beschreven, weer vanuit beide vertellers. Dit kan in de beginfase tot verwarring leiden. Toch leest het boek over het algemeen gemakkelijk omdat het vertellend beschreven is.
In het boek zijn fragmenten opgenomen van een partij die niet aan de ontgroening deelneemt. Deze stukken zijn helder uiteengezet en vormen een soort samenvatting van het verhaal tot nu toe en leiden een nieuw hoofdstuk in. Deze fragmenten zijn volgen niet precies de data van de ontgroening, maar staan op random plekken in het boek.
Wat ook in het boek te vinden is zijn tekeningen. De tekenstijl past bij het onderwerp van het boek, ze lijken getekend door één van de studenten. Ze staan op de pagina voordat er een nieuwe dag begint en laten je nadenken over wat er komen gaat. De titel van het boek sluit hier goed bij aan. Tevens past de titel bij de ontknoping van het boek. Het einde werpt weer een hele andere blik op het verhaal dat gelezen is. Hierdoor kan duidelijk worden waarom de personages in het begin zo warrig omschreven zijn.

Meer recensies van Recycle Tas