Indrukwekkende zoektocht

Recycle Tas 08 november 2020
Het was een beetje wennen om een Engels boek te lezen, maar gelukkig was de schrijfstijl redelijk easy. De zanger van de Red Hot Chilli Peppers geeft je een kijkje in zijn leven, waarmee hij mij zeker geraakt heeft. Ik luister nu anders naar zijn muziek dan voorheen. Hij start in zijn jeugd en vertelt openlijk over allerlei momenten, mooie maar ook minder mooie. Hij legt hierbij soms een link naar een (songtekst) van een liedje dat bij die periode past. De drie hoofdthema's die centraal staan zijn vrienden, de band en zijn verslaving. De foto's in het boek zorgen ervoor dat je je een onderdeel voelt van zijn leven. Anthony's kijk op het leven verandert, waardoor het boek (eigenlijk zijn leven) nooit saai is om te lezen. Er zitten flashbacks in en quotes van mensen om de zanger heen, die je soms een ander perspectief of betekenis op een gebeurtenis geven.

Meer recensies van Recycle Tas