mystieke spanning in Cornwall

regina baks 02 april 2020
Het boek "terug naar Cornwall" is zeer de moeite waard om gelezen te worden. Naar mijn mening is het wel een echte vrouwenthriller, maar dat ook mannen van vrouwenthrillers houden heeft het aantal uitleningen in de bibliotheek vaak al bewezen. De verhouding tussen de zussen Abigail en Barbara wordt in de loop van het boek steeds duidelijker en krijgt uiteindelijk een verrassende wending. Ik had wel even moeite om echt in het boek te verdwalen maar even doorlezen en het boek boeit vervolgens tot de laatste alinea. Het verbond tussen de drie vrienden en het dramatische verloop van hun vriendschap is op genieuze wijze door het hele boek geweven en de ontknoping blijft tot het einde verborgen. Het boek zit daardoor knap in elkaar en heeft van mij uiteindelijk een waardering van 4 sterren gekregen. Tot slot nog even een opmerking over het e-book zoals ik dat heb ontvangen: de pagina's zijn niet "vol", d.w.z. soms staat er midden in een hoofdstuk een pagina met 10 regels tussen zonder dat dit het einde van een hoofdstuk betekent.. Het belemmert het vlot lezen niet maar je moet gewoon wat vaker "swipen".

Meer recensies van regina baks