Recensie Mijn verloren zoon

Een heel aangrijpend boek. Het verteld het verhaal van een lid van de Al Qaida, die betrokken is geweest bij de aanslagen van 11 sept op de Twin Towers. Maar nu is het verhaal verteld door de moeder. Hoe is hij zover kunnen komen? Welke opvoeding heeft de man gehad en zijn hier de problemen al begonnen? Het boek geeft niet alleen een beeld van de afschuwelijke gebeurtenis, maar vooral het verhaal tot dan..... Hoe een meisje opgegroeid in Marokka en ondanks alle ellende zich weet op te werken tot een knappe zelfstandige vrouw die als vluchtelinge in Frankrijk terecht komt. Samen met haar vier kinderen is het dan "overleven"! Een heel mooi verhaal. Boeiend geschreven. Echt een aanrader!

Meer recensies van Renate Baartmans