Poema-pockets Mijn verloren zoon

Mijn verloren zoon

Gelezen 8 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 2
Zijn ideeën zijn de mijne niet. Míjn godsdienst predikt boven alles vrede en broederschap. Ik kan geen woorden vinden die hard genoeg zijn om de gedachten van mijn zoon mee te veroordelen. Maar ik heb niet het recht hem in de steek te laten. Want diep vanbinnen weet ik, net als alle andere moeders, dat er ergens in hem nog een sprankje menselijkheid zit.
Aïcha el Wafi

Het leven van Aïcha el Wafi komt volledig op zijn kop te staan wanneer op 12 september 2001 - een dag na de aanslagen op de Twin Towers - het gezicht van haar zoon Zacharias op alle televisiezenders en voorpagina's van de wereld wordt getoond. Zacarias zou medeplichtig zijn aan de aanslagen.
Aïcha besluit te achterhalen in hoeverre dat bericht op waarheid berust en hoe het zover is gekomen.
Mijn verloren zoon is haar verhaal
Waargebeurde verhalen
Pockets populaire fictie
Inger Limburg
Poema Pocket
25 augustus 2009

Recensies

kathleen

door: kathleen-reynaerts 1 like
Zeer ontroerend en aangrijpend boek. Ook een mooi voorbeeld dat er mensen zijn die zich wel willen aanpassen aan de westerse cultuur. Vindt het een moedige vrouw. Zoveel meegemaakt en toch het hoofd boven water houden. Leest vlot.

Recensie Mijn verloren zoon

door: Renate Baartmans 1 like
Een heel aangrijpend boek. Het verteld het verhaal van een lid van de Al Qaida, die betrokken is geweest bij de aanslagen van 11 sept op de Twin Towers. Maar nu is het verhaal verteld door de moeder. Hoe is hij zover kunnen komen? Welke opvoeding heeft de man gehad en zijn hier de problemen al...