De voelbare flinterdunne scheidslijn tussen goed en kwaad

reneedettmers123 25 maart 2020
De bevrijding van Auschwitz-Birkenau ligt 75 jaar achter ons. Nog dagelijks ondervinden overlevenden en nabestaanden de gevolgen van de wreedheden die plaatsvonden in de Tweede Wereldoorlog, hetzij fysiek of in hun herinnering. Het herdenken blijft onverminderd belangrijk, vooral in onze tijd.
In het boek -Waarom moet ik u tegen jou zeggen?- gaat het niet alleen over onvervuld verlangen, onvermogen, schuldgevoel en persoonlijk lijden, maar is de soms flinterdunne scheidslijn tussen goed en kwaad voelbaar. Waar je wieg staat, de tijdsgeest en levensomstandigheden spelen een belangrijke rol in het maken van levenskeuzes die een diepe weerslag hebben. In het geval van Minnie, een leven lang.
Renée Dettmers

Meer recensies van reneedettmers123