Piraat Blunderbaard 2- Slechtste. Vakantie. Ooit.

rianne8 26 juni 2019
Ik ben Sara en ik ben 8 jaar. Het was heel leuk om weer post te krijgen met een nieuw boek van Piraat Blunderbaard. De titel is: Piraat Blunderbaard. Slechtste. Vakantie. Ooit.

De voorkant van het boek past goed bij de vorige. Deze keer is de kaft mooi blauw, en staat Piraat Blunderbaard ook weer op de voorkant. Hij heeft een schatkaart in zijn hand en staat in een hoop gouden munten. Hierdoor weet ik meteen dat het verhaal te maken heeft met een schat.

Piraat Blunderbaard wordt naar Eenrichtings-eiland gestuurd en heeft alleen een schatkaart. Verder is hij daar helemaal alleen. O nee, ik zou bijna Karel Kip vergeten. Blunderbaard is daar dus ook met Karel Kip. En samen moeten ze het uitzoeken op het eiland. Maar er zijn wel de nodige gevaren.

Ook in dit verhaal zitten weer veel grapjes. Het leukste vind ik de stukjes waarin er iets gebeurd met Karel Kip. Zoals die keer dat Blunderbaard een toverdrankje had gemaakt en had uitgeprobeerd op Karel. Karel kreeg toen een allergische reactie en er kwam paarse rook uit haar neusgaten. Of die keer dat Karel Blunderbaard moest helpen, maar in plaats van goed helpen ging Karel in zijn neus pikken. Dat was ook zo grappig dat ik er wel om moest lachen. Misschien ook wel omdat het verhaal zo geschreven is dat je het bijna ziet gebeuren in je hoofd.

Het boek is leuk, spannend, grappig en soms een beetje moeilijk. Er zitten veel tekeningen in het boek en ze passen heel goed bij het verhaal. Soms vond ik het verhaal een beetje moeilijk. De tekeningen helpen om het verhaal dan beter te begrijpen. Net als het vorige deel is dit boek geschreven in een dagboek vorm. Ik moet daar nog steeds wel aan wennen. De stukjes zijn kort, en het leest anders dan een gewoon geschreven verhaal. Misschien komt dat ook wel omdat ik nog maar net 8 jaar ben, en moet je net wat ouder zijn. Dit boek is leuk voor jongens en meisjes, en als je het fijn vindt om een dagboek te lezen dan kan dit juist een heel leuk boek zijn. Ook zijn er verschillende soorten letters gebruikt. Groot, klein, dik en dun. Dat maakt het ook wel een ander boek dan anders. Ik vond het ook leuk dat ze moesten puzzelen met de schatkaart. Dat is goed bedacht. En ik had de oplossing sneller door dan Karel Kip en Piraat Blunderbaard.

Meer recensies van rianne8