Veel vaart en jeugdigheid

SAAPEN 08 januari 2016
Ingrid Oonincx wijkt in haar vierde thriller, Medicijn, af van de ingeslagen weg. Waar de jongeren en hun verleden in de eerdere boeken een belangrijke hoofdrol vervulden, is dat nu de jeugdigheid geworden. Hier zouden de rijken der aarde naar streven en er veel voor over hebben, heel veel.
Ella Vreeland, PR/Marketing-expert, heel een drukbezet leven. Werkt hard en heel een moeder die aan het dementeren is. Ook heeft ze een minnaar, die groot geworden is in de crèmes. Ella’s leven verandert volledig als hij plotseling overlijdt.
Dat is de start van een flinke rollercoaster waarin de gebeurtenissen zich in sneltreinvaart ontwikkelen. Ella wordt, achtervolgt, bedreigt en gaat zelf op onderzoek uit. Ze komt hierbij in contact met Jacob, een griezelig genie dat de rijken der aarde jong houdt. Maar tegen welke prijs?
Ella leer je pas tijdens deze zoektocht echt kennen. Ze doet best wat domme dingen, maar toch zijn ze voorspelbaar. Jacobs karakter is zeer goed geschetst en je voelt meteen de spanning in zijn persoon. Ook de andere personages dragen bij aan dat niet helemaal duidelijk is wie te vertrouwen is, waardoor je blijft puzzelen.
De spanning is vanaf de zoektocht van Ella tot het einde volledig aanwezig. Je wilt heel graag verder lezen. Wat ik wel miste was af en toe een pas op de plaats in de spanningsboog, hierdoor had het verhaal nog meer gelaagdheid in snelheid en opbouw kunnen krijgen. Dan had het boek van mij 5 sterren gekregen, nu krijgt het een welverdiende 4 sterren!

Meer recensies van SAAPEN