intrigerend boek dat je niet meer los laat

Het boek begint met de legende bijbehorend aan het verhaal. De legende van de goden broers (god van de zon en god van de zee) die ruzie kregen om een vrouw.
In die legende had de zonnegod, 2 vrouwen. Als gift gaf hij dat elke man 2 vrouwen zou moeten hebben en dit werden de primera en segunda.
Deze 2 vrouwen worden in Medio op de school voor vrouwen opgeleid om later hun man te kunnen helpen als baas van het huis en gelijke partner of als beminnaar en moeder. Dani een primera wordt hier opgeleid. Deze vrouwen kiezen niet zelf maar worden "gekocht" maar dat is niet alles dat Dani mee maakt. Dani beleefd schokkende, avontuurlijke, angstaanjagende maar ook een paar liefdevolle momenten.

Tehlor heeft deze Dystopische wereld prachtig weergeven. De wereld maar ook de personages zijn duidelijk en met een doel gemaakt. Heel mooi vind ik dat er niet voor een typische vrouw is gegaan maar juist voor vrouwen met een kleurtje. Het boek heeft zo nog meer verrassingen die ik tof vind dat dit gedurfd is in dit nog wankele evenwicht rond dit onderwerp.

De schrijfstijl is vlot en prettig leesbaar, en ik zou dolgraag het volgende deel in deze duologie willen lezen. Alleen het enige minpuntje dat ik heb, is dat het boek een best wel open einde heeft. Het is dus maar goed dat er nog een deel komt/is.

Meer recensies van Sabrina Wannet