Geslaagd slot van een futuristische young adult trilogie

Sandra Hutchison 30 maart 2020
De drie delen van deze reeks verschenen, net als veel andere boeken van uitgeverij Hamley Books, in een mooie hardcoveruitvoering. Met het ontwerp is er opvallend veel rekening gehouden met het feit dat het hier om een serie gaat. Wat kleur en illustraties betreft, passen de drie boeken dan ook als gegoten bij elkaar, waardoor ze gezamenlijk echt een blikvanger zullen vormen in iedere boekenkast. Deze reeks doe je nooit meer weg!

Net als in de twee eerder verschenen delen (Upgrade en Black-Out) is ook dit keer de hoofdrol neergelegd voor Rémi. Een jongen die in het Creodroom zijn nieuwe thuis gevonden lijkt te hebben. Een idealistische plek vol met de modernste techniek, slimme robots en nieuwe medische snufjes. Rémi heeft een goede vriend verloren en worstelt met zijn verdriet. Ook wordt hij weer veelvuldig met zijn verleden geconfronteerd en dreigt hij Emma te verliezen. Toch wordt van hem verwacht dat hij zijn examen haalt en lijkt zijn rol in het Creadroom groter dan ooit. Kan hij alle druk wel aan?

Deze trilogie is een serieuze aanrader en zou wat mij betreft best op het witte doek mogen verschijnen. De reeks zou ook niet misstaan als tv-serie. Wel is het aan te raden de drie boeken zo kort mogelijk achter elkaar en echt vanaf het eerste deel te lezen. Doe je dit niet, dan is het toch best lastig om goed en vlot het verhaal te kunnen volgen. Gelukkig blikt de auteur zowel in deel 2 als in dit laatste deel zo nu en dan nog wel even terug naar het begin van het verhaal.

De auteur van deze boekenreeks is de uit Nederland afkomstige Lara Reims. Ze heeft ons kikkerlandje ingeruild voor de hoofdstad van Roemenië. Daar in Boekarest schreef ze de fictieve avonturen over Rémi en zijn vriendin Emma. Haar boeken lezen gemakkelijk weg. Ze heeft een beeldende schrijfstijl. Daarnaast lijkt Lara uit een oneindige bron van fantasie te kunnen tappen wat ze goed in haar verhalen weet uit te werken.

In dit laatste deel Home komen de personages nog beter uit de verf en valt alles op zijn plaats. Al met al een meer dan succesvolle trilogie! Home is een krachtige afsluiting van een spectaculaire Young Adult serie.

Meer recensies lezen? indeboekenkast.com

Meer recensies van Sandra Hutchison