Nostalgisch romantisch

Sanne Oldenboom 20 december 2020
Na het lezen van enkele reviews werd ik toch wat nerveus voor ik aan het lezen van Midnight Sun begon.
Het is gelukkig erg lang geleden dat ik de Twilight saga zelf gelezen heb, dus dat zorgde ervoor dat ik bepaalde 'boekdetails' toch niet meer wist. In mijn hoofd was er meer een gevecht tussen uiterlijkheden van Bella en de andere personages, aangezien de films in mijn hoofd geprent zijn. Daar kon ik mij gelukkig snel overheen zetten.

De romantische scenes namen we weer helemaal terug in die onsterfelijke liefde. Ik had wel een beeld hoe Edward zich voelde, maar oh... wat een dramaqueen! Ik wilde hem af en toe even streng toespreken, maar gelukkig deed Bella dit voor mij.

De ontdekking van de familieverhalen van de Cullan clan maakt het verhaal wel interessanter, want inderdaad, je weet al hoe dit allemaal gaat aflopen. De geschiedenis van de familie, maar ook de achtervolging van de spoorzoeker, geeft het bekende verhaal wel een nieuwe dimensie (hoewel soms wat langdradig). Wisselende gevoelens dus bij dit boek, maar ik ben erg blij dat ik dit gelezen heb! Ik had dit als Twilight fan niet willen missen.

Meer recensies van Sanne Oldenboom