Recensie Verloren grond

Verloren grond is een prachtig geschreven, indrukwekkende familiegeschiedenis.

We leren de familie kennen vanuit het oogpunt van de twaalfjarige zoon Mehmet die de verteller is van deze geschiedenis.
In het dorpje Sobyan bezit zijn vader vee en is een geliefde verhalenverteller, zijn moeder is een sterke en krachtige vrouw. Als op een dag zijn vader een ongeluk krijgt, verandert dit alles aan het voorspoedige leventje van het gezin.

Deze familiegeschiedenis ik losjes geïnspireerd op de familiegeschiedenis van de auteur Murat Isik zelf.

Sommige recensies die ik over deze prachtige roman heb gelezen, geven helaas teveel van het verhaal weg en dat vind ik jammer. Ik zou zeggen koop Verloren Grond en geniet van deze mooi vertelde familiegeschiedenis die bij mij een plek in mijn top 10 heeft gekregen.

Verloren grond is een vette aanrader.

Murat, I want more -

Meer recensies van Sonja Star-de Vries