Moeilijk onderwerp.

Starofont 08 mei 2023
Al is het moedig om zo’n delicaat en ingewikkeld onderwerp aan te pakken het resultaat stelt me zeer teleur.
Alle spanning vloeit weg in een uiteindelijk vervelende en veel te langdradige romantische uitweiding van twee personages die niet in staat zijn hun ware gevoelens te erkennen noch te bekennen.
Het verhaal is overladen met een menigte aan personages waar de lezer op de duur door het bos de bomen niet meer ziet. Een notitieboekje om alles overzichtelijk te maken zijn een noodzakelijke hulp om het verloop enigszins helder te houden.
De delicate aspecten van het sektegebeuren werden niet vermeden, maar de
karakters van zowel de daders als de slachtoffers worden weinig uitgediept , hun motivaties simplistisch voorgesteld. Moord en directe uitschakeling zijn voor het hoofdpersonage, aan de duistere kant van het verhaal, de enige oplossing die zonder omwegen meteen wordt toegepast
Een lichtpunt zijn evenwel de spitsvondige en creatieve denkpatronen die zowel ten goede als ten kwade worden toegepast om probleemsituaties een oplossing te bieden.
De happy end van het verhaal is de enige motivatie die ik kan aanvoeren om het boek uit te lezen.

Meer recensies van Starofont