Feel Good Detective

Sybille 10 mei 2019
Doodzonde is een heerlijke detective over Tom Wessels, zowel op zijn werk als in zijn privé leven. De personages komen beeldend over en je kunt je zelf een voorstelling maken van de personen. Hoe het door Tieme geschreven is verdient echt een compliment, door de dialogen is het een vlot een vloeiend verhaal geworden. Het boek begint met een idyllisch tafereel, op een berg met een prachtig uitzicht zit een man op een bankje. Het is zo mooi beschreven dat je er in de eerste instantie geen erg in hebt , dat je je op een plaats delict bevind. Van daaruit gaat rechercheur Tom Wessel en zijn team aan de slag om deze moord op te lossen. Het is leuk om te zien hoe de verschillende colegaas van Tom met elkaar omgaan en hoe de personages zichzelf ontwikkelen in het verhaal. Het moordwapen is niet een alledaags voorwerp en Tom en zijn team nemen je mee op die zoektocht naar de moordenaar. Als er een verdachte is word er nog een moord gepleegd en begint het zoeken naar de dader opnieuw. De dader komt dan ook uit onverwachte hoek.

Een realistische detective die je mee laat denken over hoe en wat er gebeurt kan zijn en natuurlijk wie de dader is. Het enige wat ik niet echt realistisch vond, was dat toen zijn goede vriend verdachte was dat hij nog steeds verder mocht met het onderzoek, want in de echte wereld word er dan een andere rechercheur op de zaak gezet.

Verder een leuke detective met pakkende personages en ik kan niet wachten om hun volgende zaak en ontwikkelingen te lezen.
Raad het een ieder aan om deze Cozy crime te lezen, doodzonde om dat niet te doen!

Meer recensies van Sybille