Tegenvaller

tamara marks 13 januari 2020
Wat waren mijn verwachtingen hoog; de schrijver van Mystic River en Shutter Island! Maar het boek heb ik met moeite uitgelezen. Het verhaal begint interessant maar krijgt ineens een andere wending. De hoofdrolspeler Rachel is een tragisch figuur met allerlei angsten waar ik als lezer weinig sympathie voor kon opbrengen. Vrienden heeft ze niet, ze is volledig afhankelijk van een echtgenoot die haar geweldig vindt (waarom is een raadsel afgezien van haar uiterlijk). Ergens halverwege ontpopt ze zich dan toch als dappere vrouw en staat ze ineens wel haar mannetje maar die 'dapperheid' wordt slechts gedreven door de angst dat haar man haar bedriegt. Nee, deze dame was zo karakterloos dat ik blij was dat het boek uit was. Ik ben snel aan een boek van Tess Gerritsen begonnen waar vrouwen een stuk evenwichtiger worden geportretteerd.

Meer recensies van tamara marks