Wat is belangrijk en wie laat ik niet achter

Tess 09 december 2019
Die oorlog , het moet toch wat geweest zijn denk ik na het lezen van dit boek. Wat ik vaak vergeet is dat de oorlog niet stopte waar het in de geschiedenisboeken "officieel" is gestopt.

Dit meeslepend boek vertelt het verhaal van de jonge vrienden Georg, Rosalind, Monique en Erich. Het wordt oorlog en ieder moet keuzes maken. Wat is belangrijk en wie laat ik niet achter. Elk hebben ze hun eigen verhaal en beweegredenen. Na de oorlog elk hun verleden vol geheimen en daden die ze het liefst zouden vergeten. Ze hebben allen de wens om opnieuw te beginnen en hun leven weer 'op orde' te krijgen.
Dit blijkt niet zo eenvoudig , zeker niet wanneer Stefano , een ex oorlogsgevange die wil terugkeren naar huis , hun pad kruist. Bovendien heeft hij het weeskind Michal bij zich.
Wat volgt moet je echt zelf lezen !

Het begin leest iets langzamer wat ik niet als vervelend heb ervaren. Je voelt dat er iets in de lucht hangt en ik vond het best wel spannend. Tegen het midden van het boek leest het heel vlot , het einde is dan weer ineens héél vlot en veel tegelijk. Dat overviel me wel een beetje. Het einde mocht voor mij daarom iets meer uitgewerkt worden. De personages worden pagina per pagina uitgerold en je leert ze best goed kennen.

Ik vond het een prachtig boek en ik heb het heel graag gelezen .

Meer recensies van Tess