Een ontketening aan zelfreflectie

Tessa de Jong 22 juli 2020
Ik ben zelf iemand die op het moment met de vraag zit of ik misschien aromantisch en/of aseksueel ben en dit boek sprak mij daarom aan. Het is het allereerste boek dat ik tegen ben gekomen dat met dit onderwerp te maken heeft.

"Loveless" gaat over Georgia, een meisje dat een enorme fan is van alles wat met romantiek te maken heeft. Zelf heeft ze echter nog nooit een romantische ervaring gehad en daar wil ze verandering in brengen. Wanneer haar pogingen tot het vinden van de liefde maar moeilijk op gang komen, begint ze zich af te vragen waarom het voor andere mensen allemaal zo makkelijk lijkt te gaan.

Het is een luchtig verhaal met een serieus onderwerp waar je makkelijk in komt. Hoewel ik van het verhaal kon genieten, viel me wel op dat het soms iets te overdreven is. Daarmee bedoel ik dat Georgia tegen elk mogelijk probleem aan lijkt te lopen en hoe de karakters beschreven worden lijken ze net op elke andere tiener uit een highschool drama geschreven door volwassenen. Dat laatste kan natuurlijk ook te maken hebben met een cultuurverschil.

Toch ben ik voornamelijk positief over dit boek. Het heeft bij mij een zelfreflectie ontketent en daar zal ik dit boek altijd dankbaar voor zijn.

Meer recensies van Tessa de Jong