Heerlijk om weer in Elfhame te zijn!

Daar is hij dan!
Het langverwachte tweede deel uit de spin off serie van de Elfhame serie.
In de spin off volgen we Eik, een personage wat we al kennen van de Elfhame serie, en Suren.
Van het eerste deel in deze nieuwe serie, De verloren erfgenaam, heb ik al enorm genoten, en ik kon dan ook echt niet wachten totdat het tweede deel uit zou komen.
Ik heb zelfs zo erg genoten van het eerste deel dat ik hem ook heb gekocht als verjaardagscadeautje voor een vriendin!

Je zult dan ook wel begrijpen dat ik stond te springen toen dit tweede deel werd bezorgd en ik eindelink verder kon lezen over Eik en Suren.

Gelukkig was van er lastig in komen geen spraken, want doordat we de personages en de wereld al kennen door de eerdere boeken, zat ik er direct in!

Iets wat ik al heb gemerkt aan de eedere boeken van Holly Black, is dat haar schrijfstijl ontzettend pakkend is en me echt haast in een houdgreep houd tijdens het lezen.
Elke pagina sla ik met een soort ongeduld om, omdat ik gewoon moét weten wat er gaat gebeuren.

De relatie tussen Eik en Suren is misschien wat anders vergeleken met andere fantasy boeken, maar desondanks vind ik hen stiekem toch wel heel erg leuk :)

Suren is, net als Jude in de Elfhame serie, een ontzettend sterk vrouwelijk hoofdpersonage.
Eentje die niet bang is om voor zichzelf op te komen en anderen te zeggen (of te laten zien) waar het op staat.

Maar, de wereld is misschien toch wel hetgeen wat ik het leukste vindt aan de boeken van Holly Black.

Elfhame is tot in de puntjes uitgewerkt, en zo levendig omschreven dat ik niks anders kan, dan me ook in de fictieve wereld te wanen.

Alsof de binnenkant en inhoud van dit boek nog niet leuk en mooi genoeg zijn, is ook de vormgeving weer een pareltje voor in de boekenkast.

Zoals we van de uitgever gewend zijn met hun limited editions, heeft het boek sprayed edges. Ook heeft deze bizar mooie illustraties op de schutbladen, en is het boekblok bedrukt met een rood printje (passend bij de sprayed edges) en zwarte vlinders (te mooi!)

Ik heb weer enorm genoten van dit volgende boek in de Elfhame serie, en kan stiekem nu al niet meer wachten tot ik opnieuw in Elfhame kan duiken.
Of dat nou is met een nieuw boek of het herlezen van eerdere boeken is me om het even. (Al zeg ik tegen nieuwe boeken nooit nee ;)

Echt een absolute aanrader voor fans van de Elfhame wereld!

Meer recensies van thereadingtwinsnl