Boeiende roman

Na de val van Gert-Jan Van Den Bemd

Het verhaal gaat over Sofie Nauta. Plotseling staat ze voor de taak alles te moeten regelen na de dood van haar vader. Op haar enigste broer hoeft ze niet te rekenen, hij woont in New York en wil niet terug komen voor de crematie. Er is in het verleden iets gebeurt want de verstandhouding met zijn vader, is ronduit slecht te noemen. Wanneer Sophie begint aan het opruimen van haar vaders boeken, wordt er iets gevonden wat haar aanspoort op zoek te gaan naar de waarheid.

Je gaat helemaal mee in Sofie haar gedachtengang. En daarbij tekent Sofie het verhaal ook nog eens, waardoor je als lezer je een goed beeld kunt vormen. Het is een zeer spannend verhaal dat rustig begint maar aan het eind helemaal losbreekt. Het zijn korte hoofdstukken en leest gemakkelijk. Het blijft boeien ook in de rustige gedeeltes, dat komt doordat de schrijver alles goed uitgebreid omschrijft. Zo beeldend omschreven dat ik soms het idee had dat ik na een film zat te kijken.

Dit is voor de eerste keer dat ik wat van Gert-Jan Van Den Bemd gelezen heb. En ik ben blij verrast.

Wil je erachter komen welke geheimen Sophie ontrafelt? Lees dan nu het boek Na De Val

Meer recensies van Therese Rombout-van Leusden