Aangrijpend oorlogsverhaal

Waarom moet ik u tegen jou zeggen? Is een aangrijpend oorlogs verhaal van schrijfster Karin Driegen.

Een verhaal dat ons meeneemt naar een gezin in de 2e wereldoorlog.

We gaan dan naar Groningen en leven mee met Minnie en Douwe en hun gezin. Minnie heeft het moeilijk want in deze tijd als Duitser in Nederland verblijven valt niet mee. Douwe werkt voor het verzet en verteld Minnie hier niet veel over voor haar eigen veiligheid.
Maar dat zwijgzame van Douwe komt hun relatie niet ten goede. Op een gegeven moment denkt Minnie zelfs dat Douwe vreemd gaat.

Het 2e deel beschrijft het leven van Minnie na de oorlog. Hoewel de oorlog is afgelopen merk je dat de oorlog zeker niet uit Minnie is. Op een gegeven moment krijgt zij een belangrijke brief waardoor veel vragen die je nog hebt beantwoord worden.
Karin Driegen is het gelukt om een aangrijpend oorlogs roman te schrijven, waar je helemaal in meegesleept wordt. Het is net of je er zelf bij bent.
De personages zijn zo goed beschreven dat je intens meeleeft vooral met Douwe en Minnie. Kortom een prachtig verhaal met sterke personages die niet opgeven in een moeilijke tijd.

"Plotseling komt de zon achter de wolken vandaan en werpt zijn stralen op haar bloemen. De bloemen die fluisteren dat het leven altijd de moeite waard blijft".

Een echte aanrader!

Meer recensies van Therese Rombout-van Leusden