als ogen moeten praten...

Tiny Hensema 27 augustus 2023
Waargebeurd en waardevol boek, over hoe de 12 jarige jongen door de zo vriendelijke voetbaltrainer/vrijwilliger 'ingepakt'/gemanipuleerd wordt en slachtoffer wordt van pedo-sexueel misbruik. Zijn opleiding verliep in niveau omlaag, hij wordt vooral stil, in zichzelf en moe en niemand in zijn liefhebbende omgeving heeft in de gaten wat hem zo stuk maakt. Tot via een ander 'geval' bekend wordt (het bleken er 5!) en via aangifte de dader geschorst wordt. En nog en nog lang, zelfs niet na zelf door leeftijdsgenoten gemolesteerd te worden, kan hij er niet over praten en zit heel erg in de knoop. In het nawoord lees je dat het weer goed met hem gaat, na jaren van therapie. En dat de dader gestraft is geweest en weer! toegeslagen had, en weer, langer gestraft werd, en weer! ... en de boodschap van het boek is het besef en dat het heel belangrijk is dat mensen (iedere ouder zou het boek moeten lezen zegt Hugo Borst!) bedacht zijn op..., en dat het goed zou zijn dat er meer gewerkt wordt met verklaringen voor goed gedrag! Een belangrijk boek, geschreven op een manier die past bij het verloop in leeftijd, moest ik een beetje aan wennen maar is goed. Een aanrader!!

Meer recensies van Tiny Hensema