Sneeuwpaarden

Marijke Tjepkema 04 februari 2020
Na het lezen van het eerste deel” , De Nachtridder..” was ik zeer nieuwsgierig naar dit dikke tweede deel “Sneeuwpaarden” ...:ik vond het ongelofelijk spannend! Bootsman schrijft geestig, heeft originele uitspraken en leuke vergelijkingen en een mooi en verrassend taalgebruik.
Danielle, de hoofdpersoon, is een kind om van te houden! Ik zou het wel een uitdaging vinden om haar in mijn klas te hebben! Maar ook Anouk en Joost hebben duidelijke karakters en komen echt tot leven. De vriendschap van deze drie kinderen wordt op de proef gesteld..en dat is een goede vondst. Ook vind ik het mooi dat de schrijfster op een speelse manier een belangrijk moreel standpunt laat passeren: liefde is waar het om gaat en het is helemaal niet belangrijk voor wie! Heel gewoon dus en zo moet het zijn!
De liefde voor paarden is de rode draad in beide boeken van Bootsman en die vind ik vaak heel ontroerend.
Wat een spannend en aantrekkelijk kinderboek, maar ook zeker voor volwassenen!
Ik kijk uit naar deel drie!

Meer recensies van Marijke Tjepkema