En wederom een prachtig, leerzaam en spannend kinderboek van Hellen Bootsman!!

Marijke Tjepkema 20 augustus 2021
Nep-echt heet het nieuwe kinderboek van Hellen Bootsman. Een bijzondere titel die helemaal recht doet aan dit enige verhaal over de ontroerend echte Oetje, die een voorbeeld voor ons allemaal is…voor kinderen en volwassenen… omdat ze ons zo mooi laat zien hoe je heel tevreden en gelukkig kunt leven in uiterste soberheid.
Wat een prachtig kind is Oetje in haar vriendschap met haar huisgenoten, de wandelende tak Walbert en Coentje de kat en haar geweldig goede humeur jegens de buitenwereld die haar lang niet altijd fair bejegent: door volwassenen en kinderen.
Oetje beleeft een heel bijzonder avontuur dat zo vol humor en spannend is beschreven, dat je ademloos het verhaal wilt volgen tot het verrassende slot.
Wederom zijn er belangrijke levenslessen te leren van een grote pedagogische waarde, zoals wij dit kennen van Hellen Bootsman uit haar eerdere boeken.
Het boek zit boordevol geestige tekeningen, door de schrijfster zo knap zelf bedacht en uitgevoerd, net als de fraai vormgegeven kaft.
Kortom: Een schitterend kinderboek, maar ook voor volwassenen…

Meer recensies van Marijke Tjepkema