Vermakelijk boek

Boekenmening 21 juli 2021
Het zo rustige plattelands dorp wordt ruw opgeschrikt door de eerste moord ooit in het dorp. De 15 jarige Chau heeft een speciale hobby, die haar in het dorp al snel de bijzondere bijnaam Speciaal Rechercheur Chau heeft opgeleverd. Ze blijkt over een aantal belangrijke aanwijzingen te beschikken die het politieteam in de richting de oplossing van de zaak helpen.

Nadat Grace, de eigenaresse van de muziekschool en lerares aldaar, vermoord wordt aangetroffen
op het podium begint de recherche een onderzoek naar de dader. Al snel blijkt dat Chau hier een
waardevolle bijdrage aan kan leveren en wordt ze door de hoofdinspecteur regelmatig betrokken bij
het onderzoek. Na de nodige wendingen in het verhaal, intriges en wie is er nu wel of niet bij de
moord betrokken komt het onderzoek, met behulp van Chau (en een haar hond) tot een mooi eind.

Het is een makkelijk te lezen boek. Voor mij lag het tempo wat te laag. Maar dat is voor ieder verschillend.
Het boek is erg vermakelijk. Het heeft een leuk plot.
Het leest een beetje als Jessica Fletcher. Een cozy crime. Zo zou ik het omschrijven.
Ben wel erg benieuwd hoe het Speciaal rechercheur Chau vergaat

Meer recensies van Boekenmening