Ingesloten

Boekenmening 06 februari 2023
Dit boek laat je zien hoe het is om verward in een isoleercel te komen. Hoe het is om de weg in je hoofd helemaal kwijt te zijn.
En wat er gebeurt als hulpverleners hier niet goed op reageren.

Als je zo vast zit in je hoofd dat je zelfs niet meer kan praten. Hoe maak je mensen dan wijs wat je nodig hebt. Je zo verkeerd begrepen wordt dat je alleen maar plat gespoten wordt. En er gezegd wordt je moet praten.

Rosan geeft heel goed weer wat er dan met je gebeurt in je hoofd. Dat je niet goed weet wat realiteit is en wat feit. Doordat ze dit zo goed heeft beschreven snap je wat ze moet voelen.

Dit zou verplichte kost moeten zijn voor mensen die in psychiatrische instellingen werken. Niet iedereen kan benoemen wat er op dat moment door iemand heen gaat. En niet iedereen kun je direct in een isoleercel zetten. Alleen omdat je niet weet wat je er mee aan moet.

Ik geloof zeker dat dit niet in iedere instelling gebeurt. Maar het opent je ogen wel.

Meer recensies van Boekenmening