Weer een onmiskenbare rauwe, gevoelige Tjeerd

Willlemijn 22 september 2022
Een boek wat je (net als alle de andere boeken van Tjeerd) in één keer uit wilt lezen. Een boek als deze schreef hij niet eerder maar de schrijver is in elke zin herkenbaar. Het wisselen tussen de twee parallel verhalen in Mallnitz en Tossa, vond ik prettig. Waar je rust voelt in de bergen, voel je spanning, chaos en grenzeloosheid in Tossa. Je wordt tussen deze twee werelden als vanzelf heen en weer genomen. Prachtig vind ik zijn beeldende beschrijving van het leven in de bergen. Maar wat ik vooral voel in beide verhalen is eigenheid, kracht, wanhoop en puurheid. Tjeerd is (soms pijnlijk) eerlijk, straight into the face. Ik vond het weer een echte Tjeerd. Rauw en kwetsbaar.