Verassend spannend plot

Wilma .v 17 juni 2023
De terugkeer van Mia door Samuel Bjørk

Mia kruger is terug op het Noorse eiland Hitra - het eiland dat ze ooit haar thuis noemde. En waar ze nu een nieuw leven na haar werk als politie agent wil beginnen. Maar dan krijgt Mia plotseling bezoek van van een meisje met de vraag of ze haar vriendje die drie jaar terug verdween wil zoeken !
Maar dan wordt er op Hitra het lichaam van een tiener gevonden met in het bloed de naam van de jongen geschreven.
En zo komt ook Munch naar het eiland waardoor ze weer een team vormen samen met andere rechercheurs. En er een zenuwslopende klop jacht begint.
Er zijn een heleboel dingen die onverklaarbaar zijn. En er een hoop eiland bewoners zijn die geheimen hebben. Zullen Mia en munch dit samen met hun team kunnen oplossen ?

Ik vond ondanks dat het een 5e deel is makkelijk los te lezen. Er is een korte terugblik op de hoofdpersonen Mia en munch waardoor het boek goed leesbaar is.Er zitten veel verhaal lijnen in die als het ware naar elkaar toe vloeien en een heel verassend plot hebben. Ik vond het boek een goede spannende Verhaallijn hebben. Wat er voor zorgt dat je blijft lezen en meer wil weten over alle personages die er in voor komen.
Ik geef het boek dan ook 5 sterren.

Samuel Bjørk is in 1969 geboren in Oslo.
Zijn naam is een pseudoniem van de Noorse zanger , songwriter en schrijver Frodo Sander øien.
Zijn debuut roman :ik reis alleen uit 2013 werd direct na verschijnen een internationaal succes.
Hij wed genomineerd voor de Noorse boek verkopers award .
In 2016 werd het boek De Doodsvogel onderscheiden met een hebban award voor het beste thrillerboek van het jaar.
De serie van Mia en Munch is in meer dan 20 landen vertaald.

Ik bedank de Sterrenthriller leesclub en Luitingh Sijthof voor het recensie exemplaar en het mee doen aan de leesclub.

Meer recensies van Wilma .v